Szkoła Podoficerska Państwowej Straży Pożarnej w Bydgoszczy |
Adres: ul. Glinki 86 85-862 Bydgoszcz www.sppsp.bydgoszcz.pl |
![]() |
Szkoła Podoficerska Państwowej Straży Pożarnej w Bydgoszczy utworzona została na podstawie Zarządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 13 sierpnia 1992 roku. Zgodnie z postanowieniem tego zarządzenia (z późniejszymi zmianami) nadano Szkole Statut określający jej strukturę organizacyjną. Szkoła kształci strażaków - ratowników na kursach dla podoficerów i szeregowców dających słuchaczom możliwość zajmowania stanowisk przewidzianych dla szeregowców i podoficerów w Państwowej Straży Pożarnej. Absolwenci oprócz uprawnień do zajmowania stanowisk podoficerskich mają możliwość dalszego kształcenia się w Szkołach Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej. Obszar działania szkoły obejmuje 13 województw Polski północnej i zachodniej. Prowadzi kształcenie na podstawie programów nauczania w systemie stacjonarnym skoszarowanym. Realizuje również potrzeby szkoleniowe zakładów pracy na kursach kwalifikacyjnych i specjalistycznych. Szkoła pełni nadzór merytoryczno-metodyczny nad działalnością dydaktyczną sześciu wojewódzkich ośrodków szkolenia Państwowej Straży Pożarnej. Bazę dydaktyczną Szkoły Podoficerskiej stanowią sale wykładowe oraz specjalistyczne pracownie pozwalające zintegrować proces dydaktyczno - wychowawczy. Nauczanie praktyczne prowadzi się na własnym poligonie, na którym zlokalizowano kilka stanowisk specjalistycznych umożliwiających wprowadzenie słuchaczy w sferę działań ratowniczo - gaśniczych. Potwierdzeniem nabytych umiejętności jest służba w Wydziale Liniowym prowadzącym działalność ratowniczą na terenie chronionym przez Szkołę. W procesie nauczania wykorzystuje się sprzęt podstawowy i specjalistyczny, którym dysponują jednostki Państwowej Straży Pożarnej, zakłady pracy, jednostki ratowniczo-gaśnicze i inne instytucje, z którymi szkoła prowadzi ścisłą współpracę. Realizując statutowe zadania, Szkoła ściśle współpracuje z wieloma instytucjami, szkołami oraz uczelniami wykorzystując do procesu dydaktycznego ich potencjał naukowy, dydaktyczny oraz sprzętowy. Współpraca ta owocuje wspólnymi zajęciami, ćwiczeniami oraz szerszą interpretacją wielu zagadnień i problemów związanych z programem nauczania. |